Czech Republic

Největší stravovací chyby v práci

12. 10. 2018

Jídlo ovlivňuje nejen to, jak vypadá vaše tělo, ale i vaši pracovní výkonnost a celkovou pohodu. V práci tráví lidé většinu svého času, ale na správnou stravu během pracovní doby moc nehledí. Přečtěte si, jaké stravovací návyky vám během pracovního dne nejvíc škodí a proč.

  1. Káva místo snídaně
    Ráno bez kávy si spousta lidí nedokáže ani představit. Jestli patříte k těm, co si dají šálek na lačno hned po probuzení, nebo cestou do práce ještě před snídaní, pak si každý den zaděláváte na večerní přejídání. Nemluvě o tom, že káva dehydratuje organismus a ve větším množství vám místo dodání energie přivodí nižší koncentraci a celkový útlum. Pokud se bez kávy opravdu neobejdete, zkuste její množství snížit na dva šálky denně a první si dát, až když ráno posnídáte.
  2. Oběd jako první jídlo dne
    První jídlo byste měli sníst do dvou hodin od probuzení. Začínat s jídlem v době oběda je to nejhorší, co můžete pro svoje tělo udělat. Celé dopoledne váš organismus totiž bude muset fungovat z rezerv, což se může zdát jako výhoda, ale opak je pravdou. Tělo, které strádá si způsobený deficit vynahradí při nejbližší možné příležitosti. Takže pak sníte na posezení cokoliv, co vám zrovna přijde pod nos a v nemalém množství. To zahrnuje i odpolední a večerní chutě na sladké a nezdravé potraviny.
  3. Jezení za pochodu
    Při jídle je pro mozek nejlepší, když se soustředíte jenom na jídlo. Jinak může mít totiž pocit, že jste se nenajedli pořádně, a večer, až budete konečně v klidu, si začne poroučet chybějící jídlo. Rozhodně byste proto neměli jíst u počítače a u oběda pracovat nebo jíst za chůze. I když třeba zrovna nestíháte nebo přebíháte z jedné schůzky na druhou, zkuste si vyšetřit aspoň 15 minut a v klidu se najíst. Pravidelné obědy vám pomůže zajistit i naše karta nebo stravenky Ticket Restaurant.
  4. Žádná svačina
    Šest a více hodin bez jídla je pro tělo jako hladovka. Když obědváte v poledne a večeříte třeba až v sedm nebo osm hodin večer, máte mezi jídly hodně dlouhý rozestup. V té době vás nejspíš přepadne hlad. Proto je dobré mít připravenou zdravou svačinku. Sladké tyčinky, chipsy ani moučník nebo další káva vám s hladem nepomůžou. Vsaďte raději na syrovou zeleninu, jogurt s ořechy nebo proteinovou tyčinku bez nadbytečného cukru. Nemusí to být nic velkého, i malá svačinka je lepší než nic.
  5. Nedostatek vody
    Únava, špatná koncentrace i migrény. Všechno tohle může způsobit nedostatek vody. Pokud jste během dne zabraní do práce tak moc, že si nehlídáte ani přísun vody, trestáte tím hlavně svůj organismus. Voda je pro tělo jedna z nejdůležitějších látek, proto byste mu ji měli během dne pravidelně dodávat. Minimálně jeden litr v průběhu osmihodinové pracovní doby by vám měl stačit.

Děláte některou z chyb? Jaké jsou vaše další stravovací neřesti v práci? Dejte nám vědět do komentářů na našem Facebooku: https://www.facebook.com/stravenky/

Fotky

Další články

Jak si naplánovat vyvážený jídelníček

Zdravý a vyvážený jídelníček se neobejde bez pořádného plánování. Nutně to ale nemusí znamenat hodiny strávené vařením, nakupováním a organizováním. Přečtěte si, jak vyzrát na zdravé stravování, ať jste kdekoliv.

Číst více24. 7. 2018

Oběd je za 115 korun. Platíme o 13 korun více než před dvěma lety

Češi letos na začátku roku na obědech oproti minulým letům nijak nešetřili.

Číst více24. 7. 2018

zaměstnavatel | zaměstnanec

Kam Češi nejčastěji jezdí na dovolenou?

Léto patří dovoleným. I na tu svoji můžete získat příspěvek v podobě zaměstnaneckých benefitů. Nevíte kam vyrazit? Přečtěte si o nejoblíbenějších destinacích Čechů a zjistěte, u kterých cestovních kanceláří můžete využít své benefity Edenred.

Číst více16. 7. 2018