Mileniálové na pracovním trhu | Články | Edenred

Czech Republic

Mileniálové na pracovním trhu

16. 9. 2019

Podle aktuálních čísel bezmála každý třetí mileniál dal za uplynulý rok výpověď. Proč je tento jev tak častý i při současné nízké nezaměstnanosti? Co je hlavním motivem ke změně povolání? A jak si udržet mladé zaměstnance?

Není mileniál jako mileniál

Obecně platí, že mezi mileniály patří lidé narození po roce 1980. Do této kategorie spadají tři generace:

- Generace Y (1980–1995), která už z velké části vstoupila na pracovní trh,

- Generace Z (1996–2010), která aktuálně začíná být pracovně produktivní,

- Generace Alfa (2010 – současnost), která na svůj velký moment teprve čeká.

Generace Y a Z spojuje výrazná odlišnost od priorit předešlých generací a zároveň úplně jiný pracovní trh, ovlivněný nejen nástupem pokročilých technologií, ale i změnou politického režimu a probíhající globalizací. Ve srovnání s generací X, jsou dnešní mladí doslova zahlcení možnostmi, kdy si mohou vybírat, zda dát přednost rodině nebo kariéře, městu nebo venkovu, nebo zahraničnímu či tuzemskému pracovnímu trhu.

Hlavní priority aktuálně pracující generace miléniálů

Pro starší generaci byla hlavní motivací finanční odměna a pocit trvalého zajištění. V případě, že našli jedno dobré zaměstnání, běžně v něm setrvali více let, výjimkou nejsou ani celoživotní pracovní poměry. Dílčí nespokojenost pro ně není dostatečným důvodem pro změnu povolání.

Oproti tomu generace Y preferuje vedle financí možnost osobního rozvoje, a pracovního naplnění. Práce nemá přednost před osobním životem a převládá snaha o tzv. work-life balance. A právě pro splynutí pracovního a osobního života je celková kvalita zaměstnání nesmírně důležitá a ke změně může vést celá řada podnětů od nevyhovujícího kolektivu přes nemožnost dalšího kariérního a finančního růstu. Zcela běžným důvodem je i prostá touha po životní změně a po poznání něčeho nového.

Získejte je!

Kvalitní mladí zaměstnanci si v době nízké nezaměstnanosti skutečně mohou vybírat. A moc dobře to vědí. Přitom benefity, které byly před deseti lety neuvěřitelné jsou v dnešní době samozřejmostí. Pro mladou generaci jsou hlavními motivátory flexibilita, lifestyle benefity, kvalitní kolektiv i příjemné pracovní prostory nebo možnost práce z domova stejně jako možnost cestování. O aktuálním trendu benefitů se dočtete tady. Důležitou roli pro mileniály hraje také fakt, zda společnost, do které se hlásí, je aktivní ve společenské odpovědnosti. Vzhledem k tomu, že se mladá generace čím dál, tím víc zajímá o životní prostředí či sociální dopad předmětu podnikání, je důležité se angažovat i v této oblasti.

Jak novou posilu udržet

Jak si udržet někoho, kdo z podstaty vlastního životního stylu vyžaduje časté a zajímavé změny? Mileniála nezaujmete trvalou stabilní prací na 40 let. Tady dobrý plat ani kvalitní benefity stačit nebudou. Máme pro vás 5 jednoduchých tipů, které by vám mohly pomoct:

  1. Novým zaměstnancům se věnujte, nabídněte jim vzdělávání a jedinečné znalosti vaší společnosti,
  2. vybírejte nejen podle kvalifikace ale i podle celkové chemie vašeho týmu,
  3. dbejte na smysluplnost a důležitost jejich pracovní náplně,
  4. zaměřte se na lifestyle benefity,
  5. spřátelte se – sociální vazby jsou často důležitější než výplatní páska.

Další články

Ukončení platformy Edenred Junior

Platforma Edenred Junior (původně Ticket Junior), která umožňovala platby za předškolní vzdělávání a volnočasové aktivity dětí, byla k 30. 9. 2021 ukončena.

Číst více1. 10. 2021

Tipy na letní výlety s Benzina Tankartou od Edenred

Nevíte, kam vyrazit? Využijte našich 20 červencových tipů na zajímavá místa a akce.

Číst více2. 7. 2021

Objevujte Česko s Benzina Tankartou od Edenred

Letní soutěž o 2 000 Kč na další cesty!

Číst více2. 7. 2021