Jak nepřijít o benefity za zrušené zájezdy | Články | Edenred

Jak nepřijít o benefity za zrušené zájezdy | Články | Edenred

Czech Republic

Jak nepřijít o benefity za zrušené zájezdy

21. 4. 2020

Zaplatili jste našimi benefity zájezd, na který kvůli současným bezpečnostním opatřením nemůžete odjet? Bojíte se, že Vám benefity propadnou? Přečtěte si, na co máte nárok a jak postupovat, abyste o prostředky nepřišli.

Omezení pohybu a uzavření hranic má vážné dopady na ekonomickou situaci všech cestovních kanceláří, které musí postupně rušit plánované zájezdy. Dělají však všechno pro to, aby toto složité období překonaly, mohly tady pro Vás být i po tom, co současná opatření skončí a umožnili Vám jet na dovolenou, na kterou jste se tolik těšili.

Poukazy místo peněz pomohou cestovním kancelářím přežít

S tímto cílem také rozhodla Vláda České republiky o možnosti odložit vracení peněz za zrušené zájezdy a místo toho vydávat klientům poukazy (v hodnotě již uhrazené částky za zájezd). Ty budou mít platnost až do 31. 8. 2021 a budou chráněny zárukou pro případ úpadku CK. V případě, že byste do této doby voucher na dovolenou nevyčerpali, cestovní kancelář by Vám poté měla do 14 dnů vyplatit veškeré zaplacené zálohy.

Výjimku tvoří tzv. zranitelné skupiny – lidé starší 65 let, zdravotně postižení, rodiče na mateřské či rodičovské dovolené nebo lidé, kteří v důsledku situace nemohou pracovat nebo již o práci přišli a jsou nezaměstnaní. V těchto případech máte právo poukaz odmítnout a požadovat vrácení peněz.

A jak je to s benefity?

V případě, že jste za zájezd zaplatili Vašimi benefity (prostřednictvím cafeterie Benefity Café, benefitní kartou Edenred Benefits/Edenred Card nebo papírovými poukázkami Edenred Multi/Holiday), postup se nijak neliší. Kontaktujte cestovní kancelář, u které jste zájezd zakoupili a požádejte je o vydání poukazu za zrušený zájezd.

Pokud patříte do některé ze zranitelných skupin, domluvte se s pracovníky cestovní kanceláře na způsobu vrácení prostředků. V případě, že jste platili pomocí bodů z cafeterie, můžete požádat zástupce CK o vrácení bodů nebo odpovídající částky v papírových poukázkách. Pokud jste platili benefitní kartou, je třeba po znovuotevření navštívit pobočku cestovní kanceláře, u které jste zájezd koupili. Prostřednictvím platebního terminálu Vám vrátí prostředky přímo na kartu. U platby papírovými poukázkami je možné žádat jejich vrácení. Vyplacení hotovosti u zájezdů placených prostřednictvím benefitů není možné.

Další články

Změna podmínek věrnostního programu

Počínaje 1. 4. 2022 získáváte až 10 Kč za každý druhý oběd v restauraci v minimální hodnotě 100 Kč.

Číst více1. 4. 2022

EDENRED POMÁHÁ ZAJISTIT POTRAVINY LIDEM V NOUZI

Prostřednictvím Potravinové banky Prahy a Středočeského kraje jde pomoc letos převážně na nákup potravin partnerským organizacím pomáhajícím zvládnou současnou uprchlickou vlnu z Ukrajiny.

Číst více9. 3. 2022

Karty Edenred jsou nyní nově z recyklovaného plastu!

Všichni noví držitelé Edenred Card budou dostávat kartu vyrobenou pouze z recyklovaného plastu.

Číst více16. 12. 2021