Back to the article list

2019-12-20

Top náborové trendy pro rok 2020

Zaměstnanci, kteří pravidelně sledují vývoj trhu se už pomalu připravují na další zpomalení ekonomiky, někteří dokonce na recesi. Takoví zaměstnanci budou jen těžko chtít změnit zaměstnání. Přitom vysoká poptávka po nových kvalitních lidech a nízká nezaměstnanost stále trvají. Pro HR segment pak obavy z blížící se recese znamenají další překážku v boji o nové kvalitní zaměstnance. Jaké náborové strategie tak můžeme v následujícím roce očekávat? Podívejte se na 3 nejvýraznější.

  1. Personalista se stal “lovcem hlav”

I v roce 2020 se dá očekávat posun personalistů od zpracovatele příchozích CV k mnohem proaktivnější pozici tzv. head huntera, který má za úkol zaměstnance aktivně vyhledávat, oslovovat, a tak zvyšovat nejen povědomí o firmě, ale také zefektivňovat celý proces nabírání nových zaměstnanců. Hlavní zbraní při hledání nových zaměstnanců stále zůstávají benefity. Kdo nabídne nejvíc, vyhrává.

Tip! Připravte se na “lov” a inspirujte se nejlepšími benefity pro rok 2019.

  1. Sociální sítě, pravá ruka HR

Kdo nemá sociální sítě v malíčku, jako by nebyl! Pro firmy a HR to platí dvojnásob. Zvláště pokud se chcete zaměřit na generaci Z, jsou pro vás sociální sítě stěžejní součástí náborového procesu. Vedle osvědčené sítě LinkedIn roste také popularita facebookových skupin, kde personalisté sdílí nabídky k práci a aktivně diskutují o nabízených podmínkách. Sociální sítě jsou také skvělým zdrojem zpětné vazby na nabízené podmínky. Velice rychle se dozvíte, jestli jsou vaše požadavky reálné a nabízená odměna adekvátní.

Tip! Neomezujte nábory pouze na LinkedIn a Facebook, svoje místo mají i Youtube a Instagram. Můžete na nich sdílet populární náborová videa a přiblížit vaši firmu potenciálním zaměstnancům.

  1. Na dobré pověsti záleží, vznikl tzv. Employer Branding

Můžete mít sebelepší náborovou kampaň, ale pokud vaši zaměstnanci nejsou spokojení, svět se to dozví! Základní myšlenkou EB je, že nestačí rozvíjet náborovou strategii nebo portfolio benefitů, ale i pracovní prostředí a podmínky. Prostě nic neudělá pro nábor víc než spokojenost stávajících zaměstnanců. Tento trend zároveň prohlubuje spolupráci mezi HR a marketingem, pomalu se tak formuje zcela nový obor - HR marketing.

Tip! Jak zlepšit pracovní prostředí najdete v našem dalším článku.

Back to the article list