FAQ | Edenred

FAQ | Edenred

Czech Republic

Filtrování dotazů

Podle typu řešeníexpand_more
  • Všechna řešení
  • Kartové řešení
  • Papírové řešení
Podle typu kartyexpand_more
  • Všechny karty
  • Edenred Card
  • Ticket Restaurant Card
  • Edenred Benefits Card
  • Benzina Tankarta od Edenred
Podle typu peněženkyexpand_more
  • Všechny peněženky
  • Ticket Restaurant peněženka
  • Edenred Benefits peněženka

Ztratil/a jsem / není mi znám kód potřebný při objednávání stravenek.

Se získáním kódu vám pomohou kolegové na naší zákaznické lince nebo po přihlášení do účtu na www.edenred.cz.

Rád/a bych si objednal/a stravenky, ale jako soukromý uživatel nemám IČO ani DIČ.

Zanechte nám prosím kontakt na našem formuláři a my se vám co nejrychleji ozveme.

Jaká je optimální hodnota stravenky?

Při nominální hodnotě stravenky 180 Kč získáte maximální daňovou úsporu na straně zaměstnavatele i zaměstnance.

Expirace karty Ticket Restaurant

O blížící se expiraci karet budeme informovat zaměstnavatele e-mailem se seznamem všech karet k obnově spolus informací, jak dále postupovat. Na nové karty automaticky převedeme peněžní prostředky z expirovaných karet a ponecháme i stejný PIN.

Expirace karty Edenred Benefits

O blížící se expiraci karet budeme informovat zaměstnavatele e-mailem se seznamem všech karet k obnově spolus informací, jak dále postupovat. Na nové karty automaticky převedeme peněžní prostředky z expirovaných karet a ponecháme i stejný PIN.

Mohu objednat stravenkovou kartu Ticket Restaurant pouze pro část svých zaměstnanců?

Ano, je to možné. V rámci jedné firmy od nás můžete odebírat Ticket Restaurant® Card i papírové stravenky. Záleží jenom na vás.

Mohu objednat kartu Edenred Benefits pouze pro část svých zaměstnanců?

Ano, je to možné. V rámci jedné firmy od nás můžete odebírat Ticket Restaurant® Card i papírové stravenky. Záleží jenom na vás.

Jak mohu objednat poukázky Ticket Restaurant? Jak je to nejjednodušší?

Jednoduché a rychlé je objednávání online. Na našich stránkách si vytvoříte svůj účet a objednáváte.

Jak mohu objednat poukázky Edenred Benefits? Jak je to nejjednodušší?

Jednoduché a rychlé je objednávání online. Na našich stránkách si vytvoříte svůj účet a objednáváte.

Objednal/a jsem poukázky Ticket Restaurant / Edenred Benefits a nepřišla mi zálohová / konečná faktura.

Pokud jste zadali objednávku online, vygeneruje se zálohová faktura ihned po zadání objednávky. Zálohovou fakturu najdete v sekci „Moje objednávky“. Konečnou fakturu obdržíte po vyrobení poukázek, tzn. po zaplacení zálohové faktury a připsání uhrazené platby na náš účet. Konečnou fakturu najdete také na webu v sekci „Seznam faktur“ nebo vám přijde na e-mail.

Zaplatil/a jsem zálohovou fakturu. Kdy mi budou doručeny stravenky?

V případě, že jste již uhradili zálohovou fakturu (nebo platíte na tzv. konečnou fakturu) a platba byla spárována v našich systémech, zasíláme následující den objednávku k tisku do našeho produkčního centra. Tisk objednávky a následné doručení trvá obvykle 3 pracovní dny. V případě, že vám doručujeme objednávku prostřednictvím České pošty, můžete zásilku sledovat na adrese www.postaonline.cz. Číslo zásilky obdržíte v informačním e-mailu, který vám zašleme po předání objednávky České poště.

Zadal/a jsem špatně objednávku poukázek Ticket Restaurant / Edenred Benefits. Jak mohu objednávku stornovat?

Pro storno objednávky prosím neprodleně telefonicky kontaktujte naše Klientské centrum na +420 234 662 340 nebo nám zašlete e-mail na klient-cz@edenred.com. Vždy uvádějte vaše klientské číslo a číslo objednávky, kterou chcete stornovat. V případě, že objednávka ještě nebyla vyrobena, provedeme její storno zdarma. V opačném případě je účtován storno poplatek ve výši 2 % z objemu dané objednávky.

Omylem jsem zaplatil/a fakturu s chybným VS a moje platba ještě nebyla spárována. Jak mám postupovat?

Zašlete nám prosím e-mail s výpisem z bankovního účtu na naše Klientské centrum. Do e-mailu zároveň uveďte kód klienta nebo IČ. Po spárování platby vás budeme informovat.

Chtěl/a bych provádět objednávky poukázek online. Jak se mohu zaregistrovat do online portálu (MyEdenred)?

Registrovat se můžete přes naše internetové stránky pod volbou „Přihlásit se“, kde máte možnost registrace nového účtu. Po vyplnění registračního formuláře vám zašleme e-mailem aktivační odkaz a po jeho prokliknutí se můžete přihlásit a objednávat. Jestliže vám nefunguje heslo, pokračujte prosím obnovou hesla, kdy vám e-mailem znovu zašleme odkaz pro nastavení nového hesla.

Poprvé zasílám objednávku poukázek online. Jak mám postupovat?

Pro online objednávání poukázek je potřeba provést registraci v online portálu na našich stránkách pod volbou „Přihlásit se“. Pokud jste již zaregistrováni, přihlaste se do online portálu a pokračujte volbou „Zadat první objednávku“. Následně vyberte typ poukázek, které chcete objednat, a vyplňte zbytek objednávky. Po zadání identifikačních údajů (IČ a kód klienta) se v objednávkovém formuláři automaticky vyplní potřebné informace a obchodní podmínky. Následně již jen dokončete objednávku. Při každé další objednávce již budete mít název společnosti a ID vyplněno. Pokračujte proto volbou „Nová objednávka“.

Chci změnit kontaktní údaje na smlouvě. Jak mám postupovat?

V případě, že jste již provedli registraci na našich stránkách v sekci „Přihlásit se“, můžete změnu provést pod volbou „Profil zákazníka“. V ostatních případech prosím zašlete informace e-mailem na naše Klientské centrum. Do e-mailu prosím uveďte kód klienta (případně IČ) a u kterého produktu chcete změnu udělat.

Co se stane s prostředky na kartě, pokud odchází zaměstnanec z firmy? Lze se k nim „dostat“? Lze zůstatek na kartě vyměnit za hotovost nebo převést na účet zaměstnance nebo si zůstatek zaměstnanec vymění za papírové stravenky?

Prostředky na kartě náleží zaměstnanci tak, jako by mu náležely stravenky papírové. Vy jako zaměstnavatel nás prosím informujte o odchodu zaměstnance (jméno, příjmení, číslo karty). Po zaslání žádosti necháváme kartu v platnosti, ale z jejího provozu neplynou vůči vám žádné náklady. Na kartu se již ale nedají dobíjet další prostředky. Prostředky expirují dle své původní expirace nebo spolu s expirací karty samotné. Po expiraci karty již není možné vydat kartu novou nebo dále nakládat s prostředky na účtu.

Objednával/a jsem poukázky –jak zjistím stav mojí objednávky?

Průměrný termín dodání vytištěných poukázek je do 3–5 pracovních dnů v případě, že jste již uhradili zálohovou fakturu (nebo platíte na tzv. konečnou fakturu). V případě, že vám doručujeme objednávku prostřednictvím České pošty, můžete zásilku sledovat na adrese www.postaonline.cz. Číslo zásilky jste obdrželi v informačním e-mailu, který jsme vám zaslali po předání objednávky České poště. Pokud jste objednávali před delší dobou, případně k vám zásilka neputuje prostřednictvím České pošty, kontaktujte prosím naše Zákaznické centrum. Děkujeme.

V čem je Edenred Card výhodnější oproti původním kartám Ticket Restaurant a Edenred Benefits?

  • Edenred Card je nejmodernější typ zaměstnaneckých benefitů, který v rámci jedné karty umožňuje využívat až 2 peněženky - stravenkovou a/nebo volnočasovou.
  • Pokud využíváte zatím pouze jeden z těchto benefitů (stravenky nebo volnočasové benefity), s Edenred Card můžete kdykoliv odměnit zaměstnance novým benefitem bez dodatečných nákladů na další karty. Stačí jednoduše dobít druhou peněženku.
  • V případě, že již nyní přispíváte zaměstnancům na stravování i volnočasové aktivity, díky spojení benefitů do jedné karty ušetříte náklady na vydávání nových i převydání expirovaných karet. Místo 2 poplatků za kartu Ticket Restaurant a Edenred Benefits zaplatíte jen 1 ze Edenred Card. Zaměstnanci navíc ocení jednoduchost a větší komfort při placení.

Musíme při přechodu na Edenred Card upravovat nebo podepisovat novou smlouvu?

Při změně z Ticket Restaurant Card a/nebo Edenred Benefits Card není třeba podepisovat novou smlouvu. Původní smlouvy, ceník a podmínky, které jsme mezi sebou uzavřeli na karty Ticket Restaurant a Edenred Benefits jsou nadále platné i pro objednávání nové Edenred Card a dobíjení příslušné peněženky.

Musíme upravovat smlouvu, pokud se rozhodneme využívat druhou peněženku a poskytnout zaměstnancům nový benefit?

Ani v tomto případě není třeba upravovat nebo podepisovat novou smlouvu na nový produkt. Rozhodnutí odměnit zaměstnance novým benefitem je zcela na vás a nemusíte nás o něm nijak informovat. Na druhou peněženku se budou vztahovat stejné podmínky jako na tu, kterou již využíváte. Stačí ji zkrátka dobít.

Kdy budu moci začít objednávat Edenred Card pro moje zaměstnance?

K převodu dochází postupně, o všem vás budeme včas informovat emailem.

Mohu Edenred Card začít objednávat dříve, než mě budete o převodu informovat?

Ano, v případě zájmu o Edenred Card kontaktujte svého obchodního zástupce Edenred nebo nám napište prostřednictvím kontaktního formuláře.

Je možné, že po nějakou dobu budou mít někteří zaměstnanci ještě “staré” karty Ticket Restaurant Card/Edenred Benefits Card a jiní už Edenred Card? Nevadí to?

Ano, ničemu to nevadí. V případě, že nebudete chtít vyměnit karty jednorázově všem zaměstnancům, někteří budou mít Ticket Restaurant/Edenred Benefits, noví zaměstnanci nebo ti, kteří kartu ztratili, budou mít již Edenred Card. Karty budou nahrazovány postupně podle jejich expirace a do té doby budou plně funkční.

Mohu vyměnit všechny karty pro své zaměstnance najednou?

Ano, výměna všech karet z původních Ticket Restaurant na Edenred Benefits je samozřejmě možná. V případě zájmu o kompletní výměnu prosím kontaktujte svého obchodního zástupce Edenred nebo nám napište prostřednictvím kontaktního formuláře.

Mění se s přechodem na Edenred Card způsob objednávání a dobíjení?

Ne, karty můžete objednávat a dobíjet tak, jak jste zvyklí. V případě, že objednáváte přes online portál Edenred, po přihlášení do vašeho účtu najdete po přechodu v nabídce karet už “jen” Edenred Card.

Jak mám postupovat při objednávání/dobíjení karet na stravování?

V objednávce vyberte "Ticket Restaurant® na kartě Edenred Card" - tato volba slouží i pro dobíjení stávajících karet Ticket Restaurant.

Jak mám postupovat při objednávání/dobíjení karet na volnočasové benefity?

V objednávce vyberte "Edenred Benefits na kartě Edenred Card" - tato volba slouží i pro dobíjení stávajících karet Edenred Benefits.

Jak to bude s fakturací?

Do doby, než budou mít všichni zaměstnanci nové Edenred Card, vám budeme po objednání i dobití zasílat vždy 2 faktury – jednu za karty Ticket Restaurant/Edenred Benefits a druhou za Edenred Card.

Můžu zůstat u stávajících karet?

Stávající karty jsou až do doby jejich expirace plně funkční a není nutné je ihned měnit. Po skončení jejich platnosti však budou nahrazeny novými Edenred Card. Samostatné karty Ticket Restaurant a Edenred Benefits již nebudeme vydávat.

Jak postupovat při výměně expirovaných karet?

Naše zákaznické centrum vás bude s předstihem kontaktovat a vyzve vás ke kontrole karet, kterým se blíží expirace. Po výběru a potvrzení karet k výměně necháme pro vybrané zaměstnance vyrobit nové Edenred Card. Při její aktivaci si pak zaměstnanci jednoduše převedou prostředky ze staré karty Ticket Restaurant/Edenred Benefits na novou Edenred Card v jejich účtu na portálu Edenred.

Co na Edenred Card ocení vaši zaměstnanci?

Edenred Card je nejmodernější benefitní karta, kterou mohou zaměstnanci využívat k placení jak za jídlo, tak volnočasové benefity. Místo 2 samostatných karet stačí jedna, která má 2 peněženky (Ticket Restaurant na stravování a Edenred Benefits na volný čas). Navíc si kartu mohou nahrát do Google Pay nebo Apple Pay, platit mobilem a nemusí ji vůbec nosit u sebe.

Jak postupovat při aktivaci Edenred Card?

Každou nově vydanou kartu (ať už je pro nového zaměstnance, který v minulosti žádnou neměl nebo vyměněná/náhradní karta pro stávajícího zaměstnance) je třeba aktivovat po registraci/přihlášení do online účtu na portálu Edenred. Návod na aktivaci je součástí uvítacího dopisu, který zaměstnanec dostane s novou kartou. Podrobný návod pro zřízení účtu a aktivaci karty najdete ZDE:

Kde mohou zaměstnanci najít více informací o Edenred Card?

Po přihlášení do online účtu mají uživatelé Edenred Card k dispozici sadu užitečných manuálů, které jim pomohou začít využívat kartu (a služby s ní spojené). Tyto materiály najdou v sekci “Dokumenty ke stažení”.

Další informace najdete i na stránceedenred.cz/vse-o-edenred-card.

Jak mohu odstoupit od smlouvy?

Do 14 dnů od doručení karty máte právo bez udání důvodu odstoupit od smlouvy bez výpovědní lhůty. Později je možné ukončit smlouvu s výpovědní lhůtou jednoho měsíce (začíná běžet od prvního dne následujícího měsíce). V obou případech musí být výpověď zaslána písemně (dopisem nebo e-mailem). Do 14 dnů od odstoupení od smlouvy je také nutné zaslat vydané karty zpět nebo je předat v sídle společnosti BENZINA na Praze 4. Více informací najdete v dokumentu „Poučení o právu na odstoupení od smlouvy“, který je k dispozici ve vašem zákaznickém účtu na portálu Tankarty, a ve všeobecných obchodních podmínkách.

Co se děje po ukončení smlouvy s nevyčerpanými prostředky?

V případě zrušení karty dojde nejdříve k jejímu zablokování. Po 15 dnech blokace je zpracováno ukončení smlouvy a do dalších 15 dnů dostanete nevyčerpané prostředky zpět na bankovní účet, jehož číslo jste zadávali při objednání karty. Pokud jste během této doby změnili číslo účtu, nahlaste jej společnosti BENZINA ve výpovědi smlouvy.