FAQ | Edenred

Czech Republic

Filtrování dotazů

Podle typu řešeníexpand_more
  • Všechna řešení
  • Kartové řešení
  • Papírové řešení
Podle typu kartyexpand_more
  • Všechny karty
  • Edenred Card
  • Ticket Restaurant Card
  • Edenred Benefits Card
Podle typu peněženkyexpand_more
  • Všechny peněženky
  • Ticket Restaurant peněženka
  • Edenred Benefits peněženka

Co potřebuji k platbě mobilem?

Mobil s operačním systémem Android Lollipop 5.0 a vyšší s podporou funkce NFC, aktivovanou kartu Edenred, staženou aplikaci Google Pay a připojení k internetu pro vložení karty do telefonu. Pro platbu samotnou pak internetové připojení potřeba není.

Jsou mobilní platby bezpečné?

Možná vás to překvapí, ale je to bezpečnější než platba běžnou bezkontaktní kartou. Číslo vaší skutečné plastové karty není nikde uváděno. Pokud telefon ztratíte nebo je vám ukraden, můžete ho jednoduše na dálku zablokovat nebo z něj smazat data. To ale nemá vliv na funkci vaší plastové karty Edenred, která zůstává i nadále funkční a nemusíte tak žádat o kartu novou.

Kde všude zaplatím mobilem?

Všude tam, kde můžete zaplatit kartou Edenred – v mobilní aplikaci TicketCard by Edenred najdete jednoduchý vyhledávač míst přesně pro vaši kartu.

Co když jsem mobil ztratil?

V takových nepříjemných chvílích je třeba co nejrychleji zablokovat mobilní platbu – můžete to udělat pomocí funkce FIND MY DEVICE, která vám umožní z telefonu na dálku smazat data nebo jej zablokovat. Pokud z telefonu takto nebo jinak mobilní kartu odstraníte, vaše plastová karta je stále funkční. Pokud si zablokujete svou plastovou kartu, vaše mobilní karta se blokuje společně s ní.

Jak vypadá samotné placení mobilem?

Umíte přiložit telefon na bankovní terminál? Pak umíte platit pomocí mobilní karty v Google Pay. Zařízení musí být aktivní (není černá obrazovka), jen čas od času vás telefon požádá o odemčení obrazovky. A to nejlepší – neplatíte nic navíc! Služba Google Pay je pro vás zcela zdarma.

A co PIN kód?

Ten nepotřebujete - při platbě nad 500 Kč slouží k potvrzení platby odemknutí telefonu.

Mám mobilní platbu od své banky – co s tím?

Pokud vaše banka využívá Google Pay, poznáte to tak, že po stažení aplikace Google Pay do vašeho zařízení zde svou bankovní kartu uvidíte. Google Pay pro platbu používá vždy tu kartu, která je první (nahoře). Pořadí změníte jednoduchým přetažením karty na požadovanou pozici. Pokud banka používá jinou technologii, musíte si v nastavení telefonu zvolit, která aplikace bude pro platbu určena.

Jak poznám, že mnou doporučená prodejna byla přidána do vaší sítě partnerů?

Všechny smluvní provozovny najdete v našem vyhledávači na webu edenred.cz nebo v mobilní aplikaci TicketCard by Edenred.

Existuje způsob, jak vyměnit propadlé stravenky?

Propadlé stravenky bohužel vyměnit nelze. Do konce února je můžete věnovat na dobrou věc. Všechny, které pošlete na adresu naší centrály, spočítáme a nasbírané prostředky zdvojnásobíme a zašleme na konto Potravinové banky. Ta za vybrané peníze nakoupí potraviny, které jak lidem v nouzi, tak i dětem v dětských domovech, často schází.

Jaký zákon řeší legislativu stravenek?

Používání stravenek a karet Ticket Restaurant® se řídí zákoníkem práce a zákonem o daních z příjmů. Zákon č. 262/2006 Sb., zákoník práce, v ustanovení § 236 stanoví zaměstnavateli povinnost umožnit zaměstnancům ve všech směnách stravování.

V online lékárnách mohu nakoupit jen některé druhy zboží. Proč?

Nákup prostřednictvím benefitů v online lékárnách upravuje zákon o daních z příjmů, který udává, jaké zboží zde můžete nakoupit. Lze pořídit zboží zdravotního, léčebného, hygienického a obdobného charakteru a zdravotnické prostředky na lékařský předpis.

Byl bych rád, abyste zasmluvnili novou provozovnu (restaurace, sportovní centrum apod.) Jak mám postupovat?

Napište žádost skrze formulář na našem webu. Zkontaktujeme potenciálního partnera do 2 dnů s žádostí o schůzku. Průměrná doba vyjednání nového partnera je 20 pracovních dní, úspěšnost se pohybuje okolo 93 %.

Jak poznám, kde přijímají poukázku, kterou jsem obdržel od svého zaměstnavatele?

Partnerské provozovny jsou označeny samolepkou s logem Edenred a názvem konkrétního produktu (např. Edenred Benefits nebo Edenred Čistý).

Jaká je bezpečnost používání karty?

Karta splňuje nároky na naprostou bezpečnost transakcí. K platbě slouží běžné platební terminály Mastercard®. Při ztrátě kartu zablokujete. Vystavíme vám novou, a tak o své peníze nepřijdete

Jaká je nejoptimálnější hodnota stravenky?

Při nominální hodnotě stravenky 131 Kč získáte maximální daňovou úsporu na straně zaměstnavatele i zaměstnance.

Lze zvýšit denní limit na kartě Ticket Restaurant®?

Na kartě Ticket Restaurant® není nastaven žádný denní či transakční limit. Kartou můžete platit bez omezení do výše zůstatku na Vašem účtu. Při platbě nad 500 Kč budete při platbě vyzváni k zadání PIN.

Chci změnit kontaktní údaje na smlouvě. Jak mám postupovat?

V případě, že jste již provedli registraci na našich stránkách v sekci „Přihlásit se“, můžete změnu provést pod volbou „Profil zákazníka“. V ostatních případech prosím zašlete informace e-mailem na naše Klientské centrum. Do e-mailu prosím uveďte kód klienta (případně IČ) a u kterého produktu chcete změnu udělat.

Ztratil jsem/byl mi odcizen můj iPhone

Navštivte www.icloud.com a využijte funkce „Najít iPhone“, která vám umožňuje smazat všechny karty zaregistrované v Apple Pay. Poté nebude možné váš iPhone, iPad, Apple Watch či MacBook Pro použít k platbě.

Kam se mám obrátit v případě potíží?

  • Zařízení: V případě problémů se zařízeními Apple, aplikací Wallet či iCloud kontaktujte společnost Apple.
  • Karta: V případě problémů souvisejících s registrací karty Edenred Benefits či Ticket Restaurant nebo transakcemi přes Apple Pay kontaktujte naši zákaznickou linku od pondělí do pátku v době od 8:00 do 17:00, a to na čísle +420 840 111 317 ohledně Ticket Restaurant Card a +420 840 111 320 ohledně Edenred Benefits Card.

V čem je Edenred Card výhodnější oproti původním kartám Ticket Restaurant a Edenred Benefits?

  • Edenred Card je nejmodernější typ zaměstnaneckých benefitů, který v rámci jedné karty umožňuje využívat až 2 peněženky - stravenkovou a/nebo volnočasovou.
  • Pokud využíváte zatím pouze jeden z těchto benefitů (stravenky nebo volnočasové benefity), s Edenred Card můžete kdykoliv odměnit zaměstnance novým benefitem bez dodatečných nákladů na další karty. Stačí jednoduše dobít druhou peněženku.
  • V případě, že již nyní přispíváte zaměstnancům na stravování i volnočasové aktivity, díky spojení benefitů do jedné karty ušetříte náklady na vydávání nových i převydání expirovaných karet. Místo 2 poplatků za kartu Ticket Restaurant a Edenred Benefits zaplatíte jen 1 ze Edenred Card. Zaměstnanci navíc ocení jednoduchost a větší komfort při placení.

Musíme při přechodu na Edenred Card upravovat nebo podepisovat novou smlouvu?

Při změně z Ticket Restaurant Card a/nebo Edenred Benefits Card není třeba podepisovat novou smlouvu. Původní smlouvy, ceník a podmínky, které jsme mezi sebou uzavřeli na karty Ticket Restaurant a Edenred Benefits jsou nadále platné i pro objednávání nové Edenred Card a dobíjení příslušné peněženky.

Musíme upravovat smlouvu, pokud se rozhodneme využívat druhou peněženku a poskytnout zaměstnancům nový benefit?

Ani v tomto případě není třeba upravovat nebo podepisovat novou smlouvu na nový produkt. Rozhodnutí odměnit zaměstnance novým benefitem je zcela na vás a nemusíte nás o něm nijak informovat. Na druhou peněženku se budou vztahovat stejné podmínky jako na tu, kterou již využíváte. Stačí ji zkrátka dobít.

Kdy budu moci začít objednávat Edenred Card pro moje zaměstnance?

K převodu dochází postupně, o všem vás budeme včas informovat emailem.

Mohu Edenred Card začít objednávat dříve, než mě budete o převodu informovat?

Ano, v případě zájmu o Edenred Card kontaktujte svého obchodního zástupce Edenred nebo nám napište prostřednictvím kontaktního formuláře.

Je možné, že po nějakou dobu budou mít někteří zaměstnanci ještě “staré” karty Ticket Restaurant Card/Edenred Benefits Card a jiní už Edenred Card? Nevadí to?

Ano, ničemu to nevadí. V případě, že nebudete chtít vyměnit karty jednorázově všem zaměstnancům, někteří budou mít Ticket Restaurant/Edenred Benefits, noví zaměstnanci nebo ti, kteří kartu ztratili, budou mít již Edenred Card. Karty budou nahrazovány postupně podle jejich expirace a do té doby budou plně funkční.

Mohu vyměnit všechny karty pro své zaměstnance najednou?

Ano, výměna všech karet z původních Ticket Restaurant na Edenred Benefits je samozřejmě možná. V případě zájmu o kompletní výměnu prosím kontaktujte svého obchodního zástupce Edenred nebo nám napište prostřednictvím kontaktního formuláře.

Mění se s přechodem na Edenred Card způsob objednávání a dobíjení?

Ne, karty můžete objednávat a dobíjet tak, jak jste zvyklí. V případě, že objednáváte přes online portál Edenred, po přihlášení do vašeho účtu najdete po přechodu v nabídce karet už “jen” Edenred Card.

Jak mám postupovat při objednávání/dobíjení karet na stravování?

V objednávce vyberte "Ticket Restaurant® na kartě Edenred Card" - tato volba slouží i pro dobíjení stávajících karet Ticket Restaurant.

Jak mám postupovat při objednávání/dobíjení karet na volnočasové benefity?

V objednávce vyberte "Edenred Benefits na kartě Edenred Card" - tato volba slouží i pro dobíjení stávajících karet Edenred Benefits.

Jak to bude s fakturací?

Do doby, než budou mít všichni zaměstnanci nové Edenred Card, vám budeme po objednání i dobití zasílat vždy 2 faktury – jednu za karty Ticket Restaurant/Edenred Benefits a druhou za Edenred Card.

Můžu zůstat u stávajících karet?

Stávající karty jsou až do doby jejich expirace plně funkční a není nutné je ihned měnit. Po skončení jejich platnosti však budou nahrazeny novými Edenred Card. Samostatné karty Ticket Restaurant a Edenred Benefits již nebudeme vydávat.

Jak postupovat při výměně expirovaných karet?

Naše zákaznické centrum vás bude s předstihem kontaktovat a vyzve vás ke kontrole karet, kterým se blíží expirace. Po výběru a potvrzení karet k výměně necháme pro vybrané zaměstnance vyrobit nové Edenred Card. Při její aktivaci si pak zaměstnanci jednoduše převedou prostředky ze staré karty Ticket Restaurant/Edenred Benefits na novou Edenred Card v jejich účtu na portálu Edenred.

Nenašli jste odpověď na váš dotaz?

Neváhejte se obrátit na vašeho obchodního zástupce Edenred nebo nám napište prostřednictvím kontaktního formuláře.

Co na Edenred Card ocení vaši zaměstnanci?

Edenred Card je nejmodernější benefitní karta, kterou mohou zaměstnanci využívat k placení jak za jídlo, tak volnočasové benefity. Místo 2 samostatných karet stačí jedna, která má 2 peněženky (Ticket Restaurant na stravování a Edenred Benefits na volný čas). Navíc si kartu mohou nahrát do Google Pay nebo Apple Pay, platit mobilem a nemusí ji vůbec nosit u sebe.

Je pak při placení potřeba řešit, ze které peněženky se mají prostředky strhnout?

Ne, placení Edenred Card je maximálně komfortní. Nemusíte nikomu nic říkat, ani vybírat na platebním terminálu. Edenred Card při placení sama pozná, za co zaměstnanec platí a strhne peníze ze správné peněženky.

Jak postupovat při aktivaci Edenred Card?

Každou nově vydanou kartu (ať už je pro nového zaměstnance, který v minulosti žádnou neměl nebo vyměněná/náhradní karta pro stávajícího zaměstnance) je třeba aktivovat po registraci/přihlášení do online účtu na portálu Edenred. Návod na aktivaci je součástí uvítacího dopisu, který zaměstnanec dostane s novou kartou.

Co je potřeba udělat pro převedení zůstatků z původních karet Ticket Restaurant nebo Edenred Benefits na novou Edenred Card?

V průběhu aktivace přes online účet je možné jednoduše převést zůstatky z původních karet. V tu chvíli karty zablokujeme a do 5 pracovních dní převedeme zůstatky na novou Edenred Card.

Kde mohou zaměstnanci najít více informací o Edenred Card?

Po přihlášení do online účtu mají uživatelé Edenred Card k dispozici sadu užitečných manuálů, které jim pomohou začít využívat kartu (a služby s ní spojené). Tyto materiály najdou v sekci “Dokumenty ke stažení”.

Jak zobrazím v extranetu PIN na zařízeních s iOS?

V případě potřeby zobrazení PINu na extranet.edenred.cz v zařízeních s iOS je nutné v nastavení prohlížeče Safari vypnout volbu „Nesledovat napříč aplikacemi“ (Nastavení -> Safari -> Nesledovat napříč aplikacemi).

Zobrazit PIN iOS CZ