Zpět na přehled článků

2020-07-23

5 výhod pravidelného cvičení

Chcete udělat něco pro sebe a pro své zdraví, vytvarovat si postavu či ventilovat stres? Začněte cvičit právě teď a pozvedněte svou mysl, zlepšíte si i kondičku. Je to jednoduché najděte sportovní aktivitu, která vám přináší potěšení a zkuste se ji věnovat pravidelně. Doporučujeme například jednoduché a pravidelné cvičení.

Díky pravidelnému cvičení se cítíme lépe a jsme výkonnější nejen v práci, ale v každodenním životě.

Je dobré začít krátkým cvičením, abychom zajistili pocit, že vás to baví a jde vám to. Jakmile se totiž objeví pocit, že už nemůžete, je potřeba přestat a nenutit se do ničeho, abyste neztratili motivaci. Důležité je užít si příjemný moment z pohybu. Užívejte si chvíle a radujte se z toho, že dnes jste pro sebe něco udělali a příště to třeba půjde ještě lépe. Pravidelnost cvičení pomáhá vytvořit návyk a podle odborníků platí, že k jeho vytvoření potřebujete 20 dnů. Najděte si sport, který vás bude bavit i díky volnočasovým benefitům od Edenred. Za sportovní aktivity můžete platit kartami Edenred a Edenred Benefits.

Připomínáme několik pozitivních účinků cvičení:

1. Skvělý spánek

Aktivní styl života zlepší i kvalitu spánku. V průběhu cvičení zvyšujete svoji tělesnou teplotu, která se následně zase vrací zpět do normálu. Během této fáze se budete cítit uvolněni a připraveni na odpočinek či spánek. Sportováním navíc odbouráváte stres a zvyšujete hladinu endorfinů v krvi, takže když budete usínat snadněji, a dokonce se vám mohou zdát i hezké sny.

2. Lepší, zdravější a šťastnější já

Přineste do svého života aktivní pohyb a buďte šťastnější. Už po desetiminutovém cvičení zůstává v těle zvýšení množství endorfinů v krvi. Navíc ještě půl hodiny po fyzické námaze si tělo drží zhruba jejich desetinásobné množství. Sportování zaručí také stav při kterém tzv. „vypnete“. Zapomenete na stres a každodenní starosti, zaměříte se jen na sebe a po cvičení budete mít radost z toho, že jste nabrali novou energii. Pravidelné aktivity vedou k nejen k fyzické, ale i k psychické proměně. Budete se cítit šťastnější a spokojenější a pomalu začnete narovnávat své držená těla. A je pravdou, že šťastnější a spokojenější vyšší lidé jsou i více úspěšní.

3. Linie pod kontrolou

Cvičení vám pomůže zabránit nadměrnému přírůstku hmotnosti a dlouhodobě umožní udržet si ideální váhu. Zrychlí vám metabolismus. Množství spálených kalorií se odvíjí podle pravidelnosti a intenzity cvičení.

Brzy se tak dostaví efekt, že i okolí si začne všímat vaší fyzické proměny, a to bude pro vás další motivací.

4. Energie na rozdávání

Pravidelná fyzická aktivita zlepší vaši svalovou sílu a také zvýší vytrvalost. Během cvičení musí vaše tělo dodat více kyslíku a další živiny do tkání, aby kardiovaskulární systém fungoval efektivněji. Když vaše srdce a plíce fungují na vyšší obrátky, máte více energie na plnění každodenních úkolů. Z nově nabyté energie budete mít radost nejen vy, ale svojí dávkou energie a dobré nálady nakazíte i vaše okolí.

5. Lepší výkony

Aktivní pohyb se blahodárně podepisuje také na každodenním fungování vašeho těla a mozku. Aerobní cvičení napomáhají zlepšit verbální paměť, zatímco posilovací cviky podpoří asociativní paměť. Pokud cvičíte jógu, pilates či meditujete, zlepšujete svoji soustředěnost. Celkově budete výkonnější a také koncentrovanější nejen v práci, ale i doma.

Zpět na přehled článků